У формуванні естетичної і художньої
культури особистості хореографічне мистецтво є найважливішим аспектом
естетичного виховання. Хореографія - це світ краси руху, звуків,
світлових фарб, костюмів, тобто світ чарівного мистецтва. Діти прагнуть
побачити це на балетних виставах, у художніх альбомах, відеофільмах.
Наступні їх самостійні думку і судження часом заслуговують на повагу.
Доктор Селія Спарджер, автор книги «Анатомія і балет», колишній
консультант Королівського балету Англії, писала, що «балет є надто
складним засобом виховання постави, дисциплінованого і красивого руху,
швидкої мозкової реакції і зосередженості, щоб обмежити його вивчення
лише для небагатьох обраних». У російському освіті уроки з хореографії
стають обов'язковими. Вони виховують і розвивають не тільки художні
навички виконання танців різних жанрів, а й вироблення у дитини звички і
норми поведінки у відповідність до осягати закони краси.
Заняття хореографічним мистецтвом сприяють фізичному розвитку дітей та збагачують їх духовно. Це гармонійне заняття приваблює і дітей, і батьків. Дитина, що володіє балетної поставою, захоплює оточуючих. Але її формування-процес тривалий, що вимагає багатьох якостей від дітей.
Дисциплінованість, працьовитість і терпіння - ті риси характеру, які необхідні не тільки в хореографічному класі, але і в побуті. Ці якості роками виховуються педагогами-хореографами і визначають успіх у багатьох справах. Виховна робота в художньому колективі - процес складний, багатогранний. Він пов'язаний з реалізацією великої програми організаційно-педагогічних та художньо-виконавських заходів. Кожен напрямок у практиці педагога-керівника має свою внутрішню логіку, свої закономірності та принципи реалізації. Без їхнього пізнання, критичного аналізу неможлива досить ефективна організація не тільки художньо-творчої, навчальної, освітньо-репетиційної діяльності, але й забезпечення педагогічного процесу в цілому.
Специфіка виховної роботи в хореографічному колективі обумовлена органічним поєднанням художньо-виконавських, загальнопедагогічної та соціальних моментів в її проведенні та забезпеченні. Зусилля педагога спрямовані на формування у дітей світогляду, на виховання високої моральної культури, на художнє та естетичний розвиток. Ці завдання вирішуються з залученням дітей у художньо-виконавську діяльність, з організацією навчально-творчої роботи. Тому перший рівень виховання дитини в хореографічному колективі - це освіта і навчання його як виконавця. Другий рівень виховання - це формування дитини як особистості, розвитку в ньому цивільних, морально-естетичних якостей, загальної культури.
Батьки віддають дітей у хореографічні колективи для занять, зміцнюють здоров'я, розширюють загальний культурний і художній кругозір, які є формою задоволення духовних потреб, засобом розвитку естетичного смаку. Тому ставлення дітей до занять носить індивідуальний і суворо вибірковий характер. Дитина сприймає, запам'ятовує і виконує те, що його цікавить, приваблює .
Виховна робота повинна проводитися систематично, тільки тоді
вона призведе до позитивних результатів. Складність виховної роботи
визначається тим, що діти в колективі зустрічаються різного рівня культури й
виховання. Зосередити їх інтереси деколи непросто. При цьому педагогу-керівнику
доводиться виявляти такт, чуйність, застосовувати індивідуальний підхід до
дітей. Він повинен зацікавити дітей, використовувати в роботі можливості кожної
дитини, її перспективи. У зверненні з дітьми необхідно прояв симпатії,
шанобливого інтересу до їх радощів і огорчениям, до їх складнощів у житті. Тому
педагогу необхідно розуміти взаємини дітей, їх внутрішній світ. Дитина,
вступаючи в світ знань з хореографії, повинен знати, що кожне заняття
обов'язково. Пропуски без поважних причин не можливі в силу специфіки
хореографічного мистецтва. Діти просто не зможуть виконувати ті завдання, з
якими вони стикаються. Справа навіть не в досягненні результатів, а в понятті боргу,
його виробленні та розвитку. Те, ніж почав займатися, повинно бути виконано
сумлінно і доведене до кінця. Схильність дітей кидати розпочату справу на
півдорозі надалі обертається незібраністю вже дорослої людини, тому всю виховну
роботу в колективі педагог повинен будувати за принципом інтересу, він є
основним і визначальним. Він підтримується постійним вивченням нового
хореографічного матеріалу (рух, танцювальне комбінація, танцювальний етюд,
номер, підготовка або проведення якогось заходу і т.д.). Все це викликає
позитивні емоції у дітей, впливає на моральний настрой і розвиток їх естетичної
культури.
Заняття хореографічним мистецтвом сприяють фізичному розвитку дітей та збагачують їх духовно. Це гармонійне заняття приваблює і дітей, і батьків. Дитина, що володіє балетної поставою, захоплює оточуючих. Але її формування-процес тривалий, що вимагає багатьох якостей від дітей.
Дисциплінованість, працьовитість і терпіння - ті риси характеру, які необхідні не тільки в хореографічному класі, але і в побуті. Ці якості роками виховуються педагогами-хореографами і визначають успіх у багатьох справах. Виховна робота в художньому колективі - процес складний, багатогранний. Він пов'язаний з реалізацією великої програми організаційно-педагогічних та художньо-виконавських заходів. Кожен напрямок у практиці педагога-керівника має свою внутрішню логіку, свої закономірності та принципи реалізації. Без їхнього пізнання, критичного аналізу неможлива досить ефективна організація не тільки художньо-творчої, навчальної, освітньо-репетиційної діяльності, але й забезпечення педагогічного процесу в цілому.
Специфіка виховної роботи в хореографічному колективі обумовлена органічним поєднанням художньо-виконавських, загальнопедагогічної та соціальних моментів в її проведенні та забезпеченні. Зусилля педагога спрямовані на формування у дітей світогляду, на виховання високої моральної культури, на художнє та естетичний розвиток. Ці завдання вирішуються з залученням дітей у художньо-виконавську діяльність, з організацією навчально-творчої роботи. Тому перший рівень виховання дитини в хореографічному колективі - це освіта і навчання його як виконавця. Другий рівень виховання - це формування дитини як особистості, розвитку в ньому цивільних, морально-естетичних якостей, загальної культури.
Батьки віддають дітей у хореографічні колективи для занять, зміцнюють здоров'я, розширюють загальний культурний і художній кругозір, які є формою задоволення духовних потреб, засобом розвитку естетичного смаку. Тому ставлення дітей до занять носить індивідуальний і суворо вибірковий характер. Дитина сприймає, запам'ятовує і виконує те, що його цікавить, приваблює .
Немає коментарів:
Дописати коментар